Avonturen om nooit meer te vergeten - Reisverslag uit Havelock North, Nieuw Zeeland van Djeezeef Keitje - WaarBenJij.nu Avonturen om nooit meer te vergeten - Reisverslag uit Havelock North, Nieuw Zeeland van Djeezeef Keitje - WaarBenJij.nu

Avonturen om nooit meer te vergeten

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Djeezeef

12 Maart 2018 | Nieuw Zeeland, Havelock North

Hallo lieve allemaal,

Onze eerste volle maand zit er al weer op in het fantastische, overweldigende en prachtige Nieuw-Zeeland! Vandaag ben ik precies 5 weken in NZ! We hebben al heel wat avonturen meegemaakt, maar laten we bij het begin beginnen..

De eerste week hebben we doorgebracht in Auckland, een grote, mega drukke en niet zo gezellige stad. Hier zijn we op zoek geweest naar ons busje! Na een week zoeken hadden we heel wat busjes bekeken en wisten we wel zo ongeveer wat voor soort busje we wilden hebben. De reisadrenaline- begon te stromen, weg uit die drukke stad en het avontuur aan gaan. Na minder dan een week hadden we ons eigen busje gevonden. En jawel, het is een prachtexemplaar en prachtexemplaren verdienen een naam. Daar komt ie (*tromgeroffel) ‘KEITJE’ is de naam geworden! Jullie zullen wel denken, vandaar deze naam? Te beginnen, het is een KEI van een busje, super custom, 4 wheel drive, open dak, sterke motor en hij heeft een beetje de kleur van een kei, daarnaast rijdt hij als een ‘eitje’ (het is een automaat), dus wat krijg je dan ‘KEITJE’.
We zijn nog steeds ontzettend blij met Keitje! Afgelopen week hebben we van Keitje een super super ultra custom variant gemaakt. Djeez heeft er flink in lopen klussen, nieuw kastje, elektrisch waterpompje, elektrische koelbox, uitklap tafel en nog veel meer! Ik heb nieuwe gordijnen gemaakt, dat was nog een flinke klus, maar nu heeft ons busje allerlei upgrades gekregen die keitje tot een super kei maken!

Zodra we keitje hadden gekocht zijn we op avontuur gegaan richting Northland, de allernoordelijkste top van NZ. Ons eerste echt gave avontuur was het rijden op Ninety Mile Beach! Een strand van wel 55 km lang (geen 90 mijl haha)! Je kan hier alleen met een 4 wheel drive op rijden en die hadden wij, dus dat was geweldig! Alle ramen open, open dak, muziek aan en gaan, het echte vrijheidsgevoel was terug, heerlijk!

Na Northland zijn we doorgereden naar de Coromandel, een heel gaaf en mooi stuk van Nieuw-Zeeland. Op de weg daar naar toe hebben we nog allerlei gave dingen gezien en gedaan. Zoals Tane Mahuta, de grootste boom van NZ (3e grootste van de wereld!), vette hikes gemaakt over de rotsen, gezwommen in hotpools en in een warme waterval, geisers gezien en vooral ook geroken (blegh rotte eier geur) en met ons busje op prachtige plekken gestaan!

Aangekomen in de Coromandel hebben we toch zo iets fantastisch meegemaakt! Tijdens het kayakken sprong er zo ineens vanuit het niets een dolfijn voor onze neus uit het water! Alle emoties kwamen bij één: we schrokken ons kapot, konden het geluk niet meer op en zaten meteen weer vol energie! Een uniek moment om nooit meer te vergeten!

Dan maar meteen nog een moment om nooit meer te vergeten..
Misschien wisten jullie het nog niet, maar ik had Jason altijd nog een helikopter ritje beloofd. Ik dacht, wat is er nou mooier om een helikoptervlucht te maken vanaf de Tongariro crossing (een van de gaafste hikes van NZ) en dan te vliegen over Rotorua (gebied met enorm veel geisers) en Lake Taupo (grootste meer van NZ)? Perfecte plek, niet waar? We begonnen 's ochtends vroeg met een ander leuk reisstel die we hadden ontmoet aan de Tongariro Crossing. Bovenaan de top gekomen stond ons een prachtig uitzicht te wachten, maar helaas was het bewolkt. Gelukkig gaf de zon niet op en kwam die er af en toe tussendoor en vlogen de wolken opzij zodat je toch nog de grandioze helder blauwe meren kon zien! Eenmaal beneden vanaf de top, maar met nog 4 uur te gaan, voelde ik me niet zo lekker, ik dacht nu moet ik gaan zitten anders val ik flauw. En jawel, mijn lijf voelde zich echt niet goed dus mijn ontbijtje kwam eruit, ik zal jullie de details besparen. Maar na nogmaals twee keer overgeven en naar de wc tussen de rotsen te zijn geweest begaf mijn lichaam het totaal. Lopen ging ontzettend moeizaam en ik heb me een lange tijd niet zo ellendig gevoeld. Inmiddels waren er heel wat mensen die zich over me gingen ontfermen, ik kreeg drinken met daarin de meest fantastische mineralen die ik moest hebben, handschoenen, sjaal, muts, dekens, omdat ik zat te bibberen van de kou. Toen, voordat ik het wist was de helikopter gebeld om me op te komen halen, het was onmogelijk geworden om nog de hele afdaling naar beneden te moeten maken. Ik ben naar het ziekenhuis gebracht en jawel wie mocht er mee in de helikopter? Jason! Daar kwam mijn beloofde helikopter ritje aan hem goed van pas ;)
Eind goed al goed, in het ziekenhuis ben ik onderzocht, waarschijnlijk was het voedselvergiftiging, maar ik ben er snel weer bovenop gekomen en ik ben gelukkig weer de oude! Dit avontuur is er ook een om nooit meer te vergeten.

Goed, dit was ons eerste Avonturen blog! We hebben ook wat foto's toegevoegd zodat jullie een beetje een beeld krijgen van onze eerste ervaringen!

We gaan proberen ongeveer elke maand een blog te schrijven (ja het staat nu op papier, jullie lezen mee) dus we houden ons er aan, om jullie op de hoogte te houden van onze avonturen!

Wij vertrekken straks weer, na heerlijk een ruime week bij vrienden van mij te hebben verbleven. Het super kingsize bed, de heerlijke maaltijden, het hebben van een warme douche, een wasmachine tot beschikking hebben en het even leven in een 'echt huis' wordt weer ingeruild voor het reisleven in ons busje!

Heeel veel liefs voor iedereen en we keep you updated!



  • 13 Maart 2018 - 08:44

    Suzanne:

    Eef wat een heerlijk om te lezen! En super toffe foto's! Ga lekker genieten daar en ervaar dat fijne gevoel van vrijheid!!

    Dikke kus van ons.
    Mark en Suuz

  • 13 Maart 2018 - 09:21

    Marly:

    WoW Eef en Djeez,
    Wat een avonturen meteen al!! Ik ben blij dat jullie het zo goed hebben en ben heeeel benieuwd naar jullie volgende verhalen! Wel voorzichtig zijn hoor ;)
    Dikke kus, Marly

  • 13 Maart 2018 - 18:47

    Nanne:

    Ah Eef wat een geweldig mooi verhaal! En wat bizar van dat helicopterverhaal... maar gelukkig allemaal goed gekomen en Jason stiekem happy ;) Heeeel veel plezier, lekker genieten van de vrijheid en van Keitje. Ik ben benieuwd naar jullie volgende verhaal!

    Heel veel liefs,

    Nanne

  • 13 Maart 2018 - 21:13

    Tanja:

    Lieve Eva en Jason,
    Pas 5 weken samen op pad en al zoveel fantastische verhalen. Plezier, avontuur, sportief en zorg voor elkaar. Kan niet beter. Enne....Keigoed die bus.... Zet m op. Dikke kus

  • 13 Maart 2018 - 23:58

    Yvet:

    Wauw Eef wat een verhaal! Dolfijnen, helicopter, een pracht bus...en dat nu al na een maand! Op naar nog meer avontuur! Geniet ervan samen en kijk uit naar jullie volgende verhaal! Dikke kus

  • 14 Maart 2018 - 14:51

    Anya En Ran:

    Geweldig, wat een ervaringen! Geweldig om dit te lezen! Pas goed op elkaar en nog vele bijzondere dingen toegewenst! Dikke kus Anya en Ran

  • 15 Maart 2018 - 11:53

    Irma:

    Lieve Eef!! Wat super leuk om jullie enthousiaste avonturen te lezen! Ik herbeleef mijn reis met oma en kleine Flynn (die was 1 jaar) met nostalgie. Maar dat vrije gevoel wat jullie nu hebben had ik wel minder haha. Te gek joh! Geniet zoveel je kunt, ook van en met elkaar!

    Hele dikke kus, Irma (je tante Hahaha) xxx ook voor Djeez (zo noem je hem blijkbaar?) ;)

  • 15 Maart 2018 - 11:56

    Yulan:

    Zo bijzonder! Geniet X

  • 26 Maart 2018 - 15:23

    Willy-Anne En Jos:

    dag lieve Eef (en Djeez natuurlijk ook),
    Nog snel even een reactie op jullie eerste verslag voor je aan het 2e toe bent. Daar zitten we natuurlijk met smart op te wachten ...
    Want het is hartstikke leuk om over jullie belevenissen te lezen - soms spannend ook, beetje afzien (maar jullie zijn nog zo jong!), hilarisc, veelzijdig, romantisch, leuk, leuk etc. etc.
    kortom - smaakt naar meer.
    Veel liefs uit Drenthe waar de lente zachtkens aan gaat beginnen.
    Willy-Anne en Jos

  • 10 April 2018 - 02:52

    Mara:

    Whauw lieve Eef en Djeez!
    Wat een geweldige avonturen (natuurlijk had ik e.e.a. al mee gekregen over de app ;-)), maar hartstikke leuk om het op deze manier terug te lezen. Kei goede naam voor jullie busje, zeker ook omdat de naam jullie ontmoeting in zich draagt: de KEI-week! Top gekozen naam dus :)
    Dat dolfijnen moment blijft echt super bijzonder, vooral voor zo´n dolfijnen-fan als jij Eef, te gek! En je voicenote over die afdeling vergeet ik ook nooit meer: papa, mama, Mara, niet schrikken, maar ik ben opgehaald door een helikopter... Nou, je snapt wel dat ik me alsnog kapot schrok x´D Hahah! Oh, oh zussie toch. Wie had dat ooit kunnen denken: Eva die iets over datum eet?!
    Blijf genieten samen, ik lees vanaf de andere kant van de wereld met plezier jullie avonturen mee.
    Dikke knuffel voor jullie beiden!
    Je zus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Djeezeef

Wij zijn op reis door het prachtige Nieuw-Zeeland!

Actief sinds 12 Maart 2018
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 4956

Voorgaande reizen:

04 Februari 2018 - 30 November -0001

Living the dream

Landen bezocht: